
ავტოიმპორტიორები 2010 წელს განსხვავებულად აფასებენ
commersant.ge
მიმდინარე წელი ავტოიმპორტიორებისთვის ერთნაირად წარმატებული არ გამოდგა. კომპანიების ნაწილი კრიზისის დაძლევაზე საუბრობს, ნაწილი კი ასეთ განცხადებებს ნაადრევად მიიჩნევს. ავტოიმპორტიორთა განცხადებით, სხვებზე უკეთეს სიტუაციაში ის კომპანიები არიან, რომელთა პროდუქცია საშუალო შემოსავლიან სეგმენტზეა გათვლილი. მაღალი კლასისა და შესაბამისად მაღალი ფასის მანქანებზე კი კრიზისის შემდეგ საქართველოში მოთხოვნა ჯერ კიდევ არ გაზრდილა.
მიმდინარე წლის შედეგებით „იბერია ბიზნეს ჯგუფი“ კრიზისამდელ მაჩვენებელს მიუახლოვდა. ამის შესახებ კომპანიის აღმასრულებელი დირექტორი დავით გოგორიშვილი commersant.ge-სთან საუბარში აცხადებს. მისი თქმით, 2008 წლის მეორე ნახევარში ომმა და ფინანსურმა კრიზისმა გაყიდვების მაჩვენებელი მკვეთრად, თითქმის 50%–ით შეამცირა, თუმცა გაცილებით მძიმე 2009 წელი გამოდგა. ამ წელს გლობალურმა ფინანსურმა კრიზისმა პრობლემები პროდუქციის მომწოდებლებსაც შეუქმნა. 2008 წელს ავტომობილების მწარმოებელმა გერმანულმა და იაპონურმა კომპანიებმა კრიზისთან გასამკლავებლად სამთავრობო დახმარებები მიიღეს. 2009 წელს კი კრიზისი გაღრმავდა და ეს დახმარება შეწყდა. გერმანიასა და იაპონიაში ბევრმა ქარხანამ თანამშრომლები შეამცირა და წარმოება შეზღუდა. ბაზარზე მანქანების დეფიციტი გაჩნდა და გაყიდვებიც შემცირდა. 2010 წლის დასაწყისიდან ვითარება გამოსწორდა. წლის მეორე ნახევრიდან კი გაყიდვები მნიშვნელოვნად გაიზარდა.
დავით გოგინაშვილის განცხადებით, „იბერია ბიზნეს ჯგუფის“ მიმდინარე წლის 11 თვის ფინანსური მონაცემები გასული წლის ამავე პერიოდის მაჩვენებლებს 72%–ით აღემატება. მისი განმარტებით, თუკი 2009–2010 წელი კომპანიისათვის თვითგადარჩენის წელი იყო, მომავალი წელი უკვე გაზრდისა და განვითარების წელი იქნება. ამიტომ „იბერია ბიზნეს ჯგუფს“ 2011 წლისთვის ამბიციური გეგმები აქვს.
კრიზისის ნაწილობრივ დაძლევაზე საუბრობს „ჰიუნდაი ავტო საქართველოს“ გენერალური დირექტორი დავით გიორგობიანი. მისი თქმით, 2007 წლის მაჩვენებელზე გასვლა ჯერ კიდევ ნაადრევია, თუმცა გასულ წელთან შედარებით კომპანიის გაყიდვები 30%–ით გაიზარდა. გიორგობიანის განმარტებით, „ჰიუნდაი ავტო საქართველოსთვის“ ყველაზე მძიმე 2009 წელი და 2010 წლის პირველი ნახევარი იყო. ზაფხულიდან კი ვითარება მკვეთრად შეიცვალა და გაყიდვები მნიშვნელოვნად გაიზარდა. მისი თქმით, ზრდის ასეთი ტენდენციის გაგრძელების შემთხვევაში კომპანიას კრიზისამდელ მაჩვენებელზე გასვლა არ გაუჭირდება.
გაყიდვების ზრდის ტენდენციას „ტოიოტა ცენტრ კავკასიაშიც“ ადასტურებენ. კომპანიის გენერალური დირექტორის ირაკლი გურჩიანის განცხადებით, მიმდინარე წლის მაჩვენებელი გასული წლისას 10%–ი აღემატება, თუმცა ასეთი ზრდა ძირითადად ბოლო რამდენიმე თვის ხარჯზე დაფიქსირდა. მისი თქმით, თუკი ეკონომიკური აფეთქება არ მოხდა და გაყიდვების ზრდის ასეთი ტემპი შენარჩუნდა, 2007 წლის მაჩვენებელზე გასვლისათვის 2–3 წელი მაინც არის საჭირო.
რადიკალურად განსხვავებულ განცხადებებს აკეთებენ commersant.ge-სთან საუბარში „მერსედესის“ ქართულ წარმომადგენლობაში. „აკა–მერსედესის“ კომერციული დირექტორის ლაშა ლომიძის განცხადებით, გასულ წელთან შედარებით 2010 წელს კომპანიის გაყიდვები პრაქტიკულად არ გაზრდილა. მისი თქმით, სიტუაცია ოდნავ გაუმჯობესდა ზაფხულის პერიოდში, თუმცა ბოლო თვეების მაჩვენებელი გასული წლის ანალოგიურ პერიოდზე უარესია. ლომიძის განმარტებით, ამის მიზეზი ისაა, რომ „მერსედესის“ მანქანები საკმაოდ ძვირადღირებულია და მაღალშემოსავლიან სეგმენტზეა გათვლილი. ამ კლასის მანქანების ახლით შეცვლას კი ეს სეგმენტი ფინანსური კრიზისის გამო ისევ სიფრთხილით ეკიდება. მისი თქმით, ძნელია იმის თქმა, როდის დაუბრუნდება კომპანია 2008 წლის მონაცემებს, როცა გაყიდვების რეკორდული მაჩვენებელი დაფიქსირდა.