"ბანკების მომხმარებლებმა ეროვნულ ბანკში კეთილი პოლიციელი დაინახეს"

საბანკო რეგულირების ახალი ნორმებისგან commersant.ge–ს მკითხველთა უმრავლესობა ეფექტურ შედეგებს ელის.
ამას საიტზე ჩატარებული გამოკითხვა ადასტურებს, რომლის შეკითხვაც ასე იყო დასმული: „რისი შეცვლა მოუწევთ ბანკებს რეგულირების ახალი ნორმების ამოქმედების შემდეგ?“
რესპონდენტთა 27.1% აცხადებს, რომ ბანკები მომსახურების ხარისხს გააუმჯობესებენ, 29,5% დარწმუნებულია, რომ ბანკები მომხმარებლის უფლებებს უკეთ დაიცავენ, 33,7% მიიჩნევს, რომ რეგულირების ახალი ნორმები არაფერს შეცვლის. ნორმების შესახებ კი ინფორმაცია გამოკითხვაში მონაწილე მომხმარებლის 9.6%–ს არ აქვს.
შეგახსენებთ: პირველი ივნისიდან ოფიციალურად ამოქმედდება საბანკო სექტორში მომხმარებელთა უფლებების დაცვის ახალი რეგულაციები, რომელთაგან ერთ-ერთი ბანკებში საჩივრების განყოფილებების შექმნას გულისხმობს. მოქალაქეებს, რომლებიც მიიჩნევენ, რომ ბანკებმა მათი უფლებები დაარღვიეს, შესაძლებლობა ექნებათ საჩივრები შეიტანონ. თუ გაირკვევა, რომ კომერციულმა ბანკმა მოქალაქეს პასუხი არ გასცა, ან კლიენტი პასუხმა არ დააკმაყოფილა, მაშინ საკითხი ეროვნული ბანკის განხილვის საგანი გახდება.
გარდა ამისა, ბანკები ვალდებულნი არიან, ხელშეკრულებებში გამჭვირვალედ ასახონ ყველა ფინანსური ხარჯი, რომელიც კრედიტით და დეპოზიტით სარგებლობასთან არის დაკავშირებული.
საქართველოს საბანკო ასოციაციის პრეზიდენტის ზურაბ გვასალიასთვის, მკითხველთა ის 56,6%, რომელიც ცვლილებისგან დადებით შედეგებს (ბანკების მომსახურების გაუმჯობესებასა და მომხმარებლის უფლებების დაცვას) ელოდება, მაღალი მაჩვენებელი არ არის, მაგრამ დარწმუნებულია, რომ წლის ბოლოს იგივე გამოკითხვაში ეს მონაცემი მინიმუმ 86% იქნება.
„დრო გვაჩვენებს, რომ ამ 56%–ის მოლოდინები გამართლებულია. საბანკო სექტორი საკუთარ მომხმარებელზეა ორიენტირებული, რადგან როდესაც კლიენტები უკმაყოფილებას გამოთქვამენ, ეს სერიოზული დარტყმაა ბანკის იმიჯსა და, შესაბამისად, მოგებაზე. ამასთან, მომხმარებელი ახალი ნორმების შესახებ მედია–საშუალებებით კარგადაა ინფორმირებული,“ – აცხადებს გვასალია.
ილიას უნივერსიტეტის ლექტორის, გიორგი აბაშიშვილისთვისაც მოულოდნელი არ ყოფილა, რომ commersant.ge–ს მკითხველთა უმრავლესობამ ახალ ნორმებს ნდობა გამოუცხადა. მისი თქმით, 2008 წლის შემდეგ, როდესაც მომხმარებლებმა ბანკების მხრიდან არაერთი დარტყმა მიიღეს, მათი დიდი ნაწილი კარგად გაერკვა საბანკო სისტემის მუშაობაში.
„ამ ადამიანებმა საკუთარ თავზე გამოსცადეს, რა შეიძლება მოუვიდეთ, თუ ბანკი მათთვის საზიანო გადაწყვეტილებას მიიღებს. ასეთ სიტუაციაში კი მათ „მხსნელად“ მოევლინა ეროვნული ბანკი. მასში მომხმარებელმა კეთილი პოლიციელი დაინახა,“ – ამბობს აბაშიშვილი.
იგი კიდევ ერთ ტენდენციაზე საუბრობს: გაჩნდა სიმპტომები, რომ ბანკები ახალი რეგულირების ნორმების აფიშირებას არ ახდენენ და ზოგჯერ, მომხმარებელთან ურთიერთობისას. მათ მიჩქმალვასაც კი ცდილობენ. გამონაკლისი, აბაშიშვილის განცხადებით, მხოლოდ „პროკრედიტია,“ რომელმაც რეგულაციის ახალი წესების შესახებ სპეციალური სარეკლამო კამპანიაც კი დაიწყო.
„ყველაზე დაინტერესებული მხარე ამ პროცესში ეროვნული ბანკია, რომელსაც სურს, მომხმარებელთა რაც შეიძლება ფართო ფენამ იგრძნოს ახალი რეგულაციების შედეგები,“ – ამბობს გიორგი აბაშიშვილი.
კატეგორია:
სტატისტიკა