თუ თქვენს უბანში გააკეთებთ გამორჩეულ, ახალი ტიპის სასურსათო მაღაზიას მუდმივად მიმდინარე მრავალფეროვანი აქციებით, სავარაუდოდ, სწრაფად განავითარებთ ბიზნესს და მალე საკმაოდ ფართო ქსელიც გექნებათ.
აქციები ძალიან მრავალნაირი შეიძლება მოიფიქროთ, მაგალითად,
- ყოველ საღამოს 8 საათის შემდეგ, 10 ლარიან ჩეკზე 1 ბოთლი ლუდი ნახევარ ფასად. ასეთი აქციით იმ მამაკაცებს მოიზიდავთ, რომლებსაც სამსახურდან დაბრუნებისას მეუღლეები მაღაზიიდან სურსათის წამოღებას სთხოვენ;
- შუადღის 12 საათიდან საღამოს 6 საათამდე საჩუქარი მაღაზიაში შემოსულ ყველა ბავშვს(მაგალითად, ერთი ჩუპა ჩუპსი) ამ დროს მშობლები ბავშვებით ბრუნდებიან სკოლიდან ან ბაღებიდან, ან ბავშვებს აგზავნიან რაღაცების ამოსატანად მაღაზიაში.
- დილას ცხვირის ერთი საწმენდი ქაღალდის სალფეტკი ან საღეჭი რეზინი ყველას, ვინც 9 საათამდე შემოვა მაღაზიაში, ვინაიდან ასეთ დროს, როგორც წესი, ის ბევრს სჭირდება და სიგარეტსაც ბარემ მუდმივად თქვენთან იყიდიან სამსახურში წასვლამდე.
- სქესის, ასაკის და შემოსვლის დროის მიხედვით განსხვავებული საჩუქრები ყოველ 10, 20, 30 ლარიან ჩეკზე, რამაც მყიდველებს მოტივაცია უნდა გაუჩინოს, ბარემ აქ იყიდონ, რაც საყიდელია.
მოფიქრებით მართლაც უამრავის მოფიქრება შეიძლება, მთავარია მიდგომა, თუ როგორ უნდა ხდებოდეს აქციების დაგეგმვა.
სასურველია ამოირჩიოთ კვირაში ერთი სამუშაო დღე, შუადღის ისეთი საათები, რომელიც ყველაზე ნაკლებად არის დატვირთული მყიდველებით და გამყიდვლებთან ერთად, ყოველკვირეულად განიხილოთ, რა ახალი აქციის მოწყობა შეიძლება იყოს საინტერესო მომხმარებლებისათვის და მომგებიანი მაღაზიისთვის.
გაანალიზოთ, რას უფრო ხშირად ყიდულობენ, როდის, ვინ და ამის მიხედვით მოიფიქროთ ახალი აქცია. თუ აქციის საგანი იქნება ის, რაც ყველაზე მოთხოვნადია დროის ამა თუ იმ პერიოდში და სწორედ მასზე გაავრცელებთ შეღავათს, იგივე პროდუქტის უფრო მეტი მოცულობით გაყიდვა და დამატებით ნაყიდი სხვა პროდუქტებიდან მიღებული მოგება არათუ დაგიკომპენსირებთ გაკეთებულ ფასდაკლებას, არამედ ბევრად მეტ მოგებასაც მოგიტანთ.
რა თქმა უნდა, აქციები საკმარისი არ არის წარმატებისთვის. მინიმუმ სხვა მსგავსი მაღაზიების დონეზე მაინც უნდა ახერხებდეთ ასორტიმენტის შერჩევას. სრული ასორტიმენტის ნაცვლად თქვენი მიზანი უნდა იყოს სწორი ასორტიმენტი, რაც იმას ნიშნავს, რომ აუცილებლად გქონდეთ დიდი ქსელების ასორტიმენტის ის 20%, რომელსაც ყველაზე მეტად მოიხმარს მომხმარებლის 80%.
ამისათვის სასურველია, თქვენს გამყიდველებს სთხოვოთ ჩაიწერონ ყველა ის პროდუქტი რომელიც კლიენტებმა მოიკითხეს და მაღაზიაში არ იყო. ყოველი კვირის ან თვის ბოლოს ასეთი ჩანაწერების ანალიზი დაგანახებთ, რა ცვლილებების შეტანა იქნება თქვენს ასორტიმენტში საჭირო. კარგი იქნება, თუ ჩანაწერში დაფიქსირდება მყიდველის სქესი, მიახლოვებითი ასაკი და შემოსვლის დრო. ეს თქვენ დაგეხმარებათ კიდევ უფრო სწორი გადაწყვეტილებების მიღებაში.
არ დაგავიწყდეთ, რომ გამყიდველები ოპტიმალურად შერჩეული ასორტიმენტის შემდეგ, ერთ ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი ფაქტორია თქვენი წარმატებისთვის. სასურველია ისინი იმავე უბნიდანვე იყონ. კარგი იქნება თუ მათ მომსახურების პრინციპებთან დაკავშირებით რამე ტრენინგს მაინც გაატარებთ იმისათვის, რომ ელემენტარული წარმოდგენა მაინც ქონდეთ კლიენტის მნიშვნელობასთან დაკავშირებით.
ასევე სასურველია თუ მათ ისეთ მოტივაციას გაუკეთებთ, რომ უხაროდეთ ყოველი ახალი კლიენტის შემოსვლა მაღაზიაში და არ ბრაზდებოდნენ იმის გამო რომ ეს ვიღაცეები მათ საინტერესო საუბარს აწყვეტინებენ. ამისათვის მიეცით მათ ბონუსი რომელიც დამოკიდებული იქნება შემოსული კლიენტების რაოდენობაზე და მათ მიერ გაკეთებული შესყიდვის მოცულობაზე. ამის დათვლა ჩეკებიდან მარტივად შეიძლება.
და ბოლოს, რა თქმა უნდა ნისიებს თავს ვერ დააღწევთ. ამის ცდასაც კი აზრი არ აქვს. აქ ყველაზე სწორი ნაბიჯი იქნება პირიქით ეცადოთ ყველაზე დახვეწილი ნისიების სისტემა გააკეთოთ და ის თქვენს კონკურენტულ უპირატესობად აქციოთ. ყველაზე კარგი საშუალება შეიძლება გახდეს წესების შემოღება, ვის რა ნისია ეკუთვნის და რა შემთხვევაში. გააკეთეთ ბარათები ოჯახების მიხედვით და ჩააწყვეთ ეს ბარათები კორპუსების და სადარბაზოების მიხედვით (ამისათვის სპეციალურად მომზადებულ უჯრაში). ყველა კარგ გადამხდელს გაუზარდეთ ლიმიტი, ხოლო ყველა ურჩს შეუმცირეთ.